Test Ettik: Honda CR-V

1.6 dizel otomatik cenneti olan ülkemizde yollar artık bir SUV modeli olan Honda CR-V’ye sahip oldu. Japon otomobil üreticisi Honda, yaptığı yoğun dizel mühendisliklerinin sonucunda piyasada artık ben de varım diyerek segmentinin sınırlarını zorlamayı başardı. Ciddi talep gören otomobile yoğunluk sebebiyle an itibariyle Eylül ayına kadar ulaşmak olanaksız.

Test aracımız 1.6 i-Dtec 160 HP’lik ünite olup 4 çeker olarak gelen araç 9 ZF şanzıman ile kombine edilmiş. Mühendislik harikası olan bu şanzımanın motor ile uyumu kusursuz şekilde işliyor. Oldukça seri ve kararlı vites geçişlerine sahip modelde hem performans hem de yakıt ekonomisi beraberinde gelmiş. 2000 devirde 350 nm tork değerine sahip olan araç, genel olarak yokuşlu yollarda 2000 devir civarında seyir ederken düz yolda 1500 devirlerde kalmayı tercih ediyor. Kısa vites oranlarına sahip olan model 30 km/h hızla giderken 4. vitese kadar kendini yükseltebiliyor. 0 – 100 km/h hızlanmasını 9,7 saniyede tamamlayan araç ara hızlanma ya da genel akıcılık olarak herhangi bir sorun çıkarmıyor.

Dış tasarımı ciddi radikal değişikliklere uğramadan yerinde değişiklikler yapılarak yine Japonların uzay kasa görünümüne sahip olan Honda CR-V ’nin daha keskin far çizgileri ve heybetli karoseri tasarımsal beklentileri karşılıyor.

Asıl ciddi değişikliklerse aracın iç kısmında. Özellikle kendini komple değiştiren orta konsol, yerini daha teknolojik ürünlere bırakmış. Joystick vites topuzu, 7” dokunmatik ekran, sade ve şık göstergeler ilk başta dikkat çeken detaylar. Ön kısımda malzeme kalitesi artan modelin, diz kısımlarının araca temas eden noktalarına ise dolgulu sünger konulmuş, böylece aracı kullanırken herhangi bir sertlik hissetmiyorsunuz.

Otomobilin fonksiyonel olan her kısmında çeşitli iyileştirmeler yapılmış olması bu araç için yüksek mühendislik yaptıklarını ispatlar cinsten. Geri vitesle birlikte açılan yüksek çözünürlüklü kamera park ederken ciddi kolaylık sağlıyor. Özellikle yüksek ve geniş arka kısma sahip olan modelin geri görüş kamerası, eğimli yollarda ciddi bir kurtarıcısı olmuş. Dokunmatik ekranın aynı zamanda HDMI çıkışına sahip olması araç içinde görüntü aktarımına olanak sağlıyor. Günlük kullanım kadar uzun yolda da keyif verecek bu araç için kullanıcının istediği birçok teknolojik özellik fabrikasyon olarak standart olarak gelmiş.

Aracın sürüşüne geçtiğimizde koltukların yanal desteği ya da sizi kavramasından yana herhangi bir sıkıntısı bulunmuyor. Oturma pozisyonu olarak yüksekte kalan model geniş menzil sunumu ile trafikte rahat sürüş yapılma olanağı sunuyor. Executive donanıma sahip olan test aracı navigasyon sistemine kadar bütün özelliklere standart olarak geliyor. İsterseniz ekstradan kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, çarpışma uyarı sistemi, trafik işareti tanıma gibi teknolojik ürünlerin bulunduğu opsiyon paketini de alabilirsiniz.

90 km/h hızın üstünde geniş olan yan aynalarından rüzgar sesi almaya başlayan model eğer müzik dinlemezseniz üst hızlarda rahatsız edebilecek boyutlara ulaşabiliyor. Darbe emişleri başarılı olan aracın genel yapısı konfor odaklı fakat üzerinde gelen 18” jantlarla birlikte araç sert bir karaktere bürünmüş. 4 çeker olarak satılan modelin, virajlara hızlı girdiğinizde güvenlik sistemleri hemen devreye girip aracı yola sokmaya çalışıyor. İlk olarak geniş ve yüksek karoseri esneme yaparken, limiti aşırı zorlanırsa kafadan kayma başlıyor.

Test aracıyla geneli sakin kullanım olup, zaman zaman trafiğe girmem sonucu 8 litrelik bir karma tüketim elde ettik. Klimanın açık olması, test aracının yeni olmasından dolayı henüz çok düşük km’ye sahip olmasını da hesaba katarsak böyle bir araç için oldukça makul bir tüketim sunduğunu söyleyebiliriz.

Segmentinde ilklere sahip olan model, tam da ülkemizin aradığı taze kan fakat dizel otomatik olan model, %45 ‘lik ÖTV’sine rağmen fiyat olarak rekabetçi bulunmuyor. %90 ÖTV ile satılan 2 litrelik benzinli motoru ile aynı fiyattan gelmesi, segmentinde bu güçte alternatif olmaması ve çoğu bayilerde hazırda araç olmamasından dolayı fiyatları beklenilenin üstünde kalıyor. Yani aradaki vergi farkı motorun maliyeti ve Honda’nın kasasına gidiyor.

Honda CR-V Foto Galeri